Az e-Munkaegészségügyi rendszer egy internetes környezetben működő megoldás, amely a munkáltatók, egészségügyi szolgáltatók (orvosok) és a munkavállalók közt teremti meg a kapcsolatot a jogszabályokban előírt munkaegészségügyi szabályok betartása érdekében.
A rendszer használatához Google Chrome webböngésző szükséges. Más böngésző használata esetén előfordulhat a várttól eltérő működés.
A használatához regisztráció szükséges, melyet a rendszeradminisztrátor végezhet el.
A Felhasználók azonosításához szükség van egy e-mailcímre (pld t@t.hu).
A regisztráció során az adminisztrátor beállítja, hogy a Felhasználó milyen szerepkört tölthet be a rendszerben, mely Kliensekkel és Partnerekkel lehet kapcsolata, így ezek vonatkozásában milyen jogosultságokkal fog rendelkezni.
A következő felhasználói szerepköröket kezeli a rendszer:
- Kliens HR-es
- Kliens munkavédelmes
- Kliens (HR és Mv.)
- Partner
- Orvos
- Paciens
- Rendszeradminisztrátor
Kliensek valójában a munkáltatók, ahol munkavédelmi és HR feladatot ellátó Felhasználók lehetnek. Lehet olyan Felhasználó is, aki mind a két szerepkört betöltheti.
A Partnerek az egészségügyi szolgáltatásokat nyújtják az Orvosaik rendelésein keresztül.
Munkavállalók veszik igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat, megjelennek a vizsgálatokon. Később, mint Paciensek ők is megjelenhetnek önálló felhasználóként.
A Felhasználók csak a saját érdekkörükbe tartozó adatokat érhetik el a szerepkörüknek megfelelően.
A Kliens HR-es csak saját cégének a munkavállalói adatait érheti el például. A Kliens munkavédelmes csak saját cége munkaköri adatait kezelheti. A Rendszeradminisztrátor elérhet minden adatot.
A Felhasználók adatkezelési tevékenységei visszaellenőrizhetők, a rendszer tárol adatokat arról, hogy melyik Felhasználó mikor módosított adatokat.
A kliensnek (munkáltatónak) el kell végeznie a munkakörökhöz tartozó kockázati adatok és munkavállalók adatainak feltöltését. Lehetősége van a munkáltatónak dokumentumokat feltölteni, melyek vonatkozhatnak általánosan az összes munkakörre, illetve csak egyes munkakörökre. Ezeket a dokumentumok aztán a rendszeren keresztül az orvos megtekintheti a rendelőjében. A munkavállalók adatainak feltöltése vagy egyedileg az adatbegyűjtő űrlap kitöltésével vagy excel formátumú fájl feltöltésével, összevontan történhet.
Partnereknek fel kell tölteniük orvosaik adatait. Az orvosoknak be kell állítaniuk, hol és mikor rendelnek, milyen szolgáltatásokat nyújtanak.
A Rendszeradminisztrátor végzi a Felhasználók kezelését, kezeli a Kliensek, Partnerek adatait, hozzárendeli a Felhasználókat Kliensekhez és Partnerekhez, akikkel kapcsolatba kerülhetnek.